Дніпровський приміський відділ обслуговування громадян (сервісний
центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного
фонду України в Дніпропетровській області звертає увагу громадян, що з 1
липня 2020 року Пенсійним фондом України запроваджено нову сервісну
послугу – автоматичне призначення пенсії.
В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних
послуг оновлено блок Комунікації з ПФУ та додано можливість подання
«Анкети-заяви на автоматичне призначення пенсії». Тобто, на вебпорталі
можна подати документи для призначення пенсії без особистого звернення до
територіального органу Пенсійного фонду на підставі поданих у зверненні
документів.
Сервіс “Автоматичне призначення пенсії” дозволяє завчасно надати всю
необхідну для призначення пенсії інформацію та провести перевірку наявних у
Пенсійному фонді даних. Для того щоб особа, яка ще не є пенсіонером, могла
заздалегідь оформити всі необхідні документи для нарахування пенсії,
необхідно спочатку зареєструватися на вебпорталі Пенсійного фонду за
допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо у особи немає
КЕП, його можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів
(АЦСК). Повний перелік АЦСК доступний на ресурсі «Центральний
засвідчувальний орган».
Користувачу, який не є пенсіонером та який авторизувався на вебпорталі
Фонду за допомогою КЕП необхідно:
- заповнити атрибути анкети (заяву; загальні дані; дані документу, що
посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу
виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);
- додати скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважає за
необхідне надати) для підтвердження його права на певні доплати та пільги;
- підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до органу
Фонду. Підтвердженням того, що застрахована особа виявила бажання подати
документи для призначення пенсії в автоматичному режимі є проставлення
відповідної відмітки про надання згоди. Також необхідно, ще раз візуально
перевірити повноту та правильність заповнення всіх полів, перелік доданих
документів і натиснути кнопку «Відправити до ПФУ».
Слід зазначити, що під час формування Анкети-заяви найбільше часу
займає додавання файлів сканованих документів, що підтверджують набутий
трудовий стаж та які ідентифікують особу. Файли документів необхідно
підкріпити у відповідному розділі, кожний розділ містить перелік необхідних
документів.
За результатами опрацювання анкети – заяви користувач отримає
інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та
розмір пенсії за допомогою СМС повідомлення, засобами вебпорталу та через
мобільний додаток.
Сервісом з автоматичного призначення пенсій може скористатися кожен,
хто ще не отримує пенсійні виплати, але хотів би, щоб у майбутньому вони
нараховувалися автоматично. При цьому немає необхідності додатково
звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду.
Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України постійно
оновлюється та розширює перелік послуг, які надаються в електронному
вигляді, що робить систему призначення пенсії більш відкритою та доступною
для всіх осіб, які саме зараз набувають пенсійного віку або право на
призначення пенсії.